Fandom

Chaos to Magia Wiki

Z Kronik Grupy Znaczkowej

156stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Z kronik Grupy Znaczkowej
Tytuł oryginalny: The Cutie Mark Chronicles
Z kronik Grupy Znaczkowej.png
Sezon: 1
Numer w sezonie: 23
Numer ogólnie: 23
Scenariusz: Harmonixia
Scenorys: Harmonixia
Zobacz także
transkrypt
błędy w animacji
Przewodnik po odcinkach
Poprzedni
Ptak w niewoli
Następny
Sowa niemądra głowa

Z kronik Grupy Znaczkowej (ang. The Cutie Mark Chronicles) - dwudziesty trzeci odcinek pierwszego sezonu oraz ogółem.

Opowiada o Znaczkowej Grupie, która poznaje historię przeznaczeń głównych bohaterów.

Opis Edytuj

Próba zdobycia słodkiego znaczka Edytuj

Odcinek zaczyna się gdy Fumar, Brave i Wise próbują zdobyć znaczek poprzez zjechanie po linie w lesie, które doradził im Garble. Ponieważ liny były za cienkie, a lina na której utrzymywały się kucyki przepaliła się, młode kucyki spadły na ziemię. Fumar pyta, czy pojawiły się ich słodkie znaczki. Niestety, zamiast znaczków, kucyki na bokach mają igły i żywicę. Brave proponuje plan B. Wise i Brave zaczynają dyskutować jak można zdobyć inaczej znaczek. Fumar proponuje by zapytać kucyki, które już mają znaczki. Wise od razu wpada na pomysł by zapytać o to Królową Chrysalis, ponieważ jest szybka, przebojowa i niczego się nie boi.

Król Sombra: Miasto Edytuj

Fumar i Brave jadą na wózku, przyłączonego do skutera Wise, by wrócić do Chaosville. Nagle drogę zagradzają im trzy króliki, za którymi goni Król Sombra. Fumar pyta swojego brata jak zdobył swój znaczek, co nie podoba się Wise, który chciał zapytać o to Królową Chrysalis.

Sombra opowiada, że jako ostatni w swojej klasie zdobył znaczek i najpierw postanowił zaszaleć tak jak wujek i ciocia Orange w wielkim mieście. Udaje się więc do miasta Manehattan. Po przybyciu Króla do domu wujostwa, jeg Gdy o ciocia twierdzi, że zrobi z niego wielkiego pana. Na kolacji z "śmietanką miasta", Król Sombra zdaje sobie jednak sprawę, że tęskni za domem, babcią i sadem, gdzie pracuje się przy czarnych kryształach. Nagle, widzi na niebie rozbłysk który wskazuje mu drogę na farmę Black Crystal. Wtedy Sombra zrozumiał, gdzie tak naprawdę jest jego miejsce, a na jej boku pojawia się uroczy znaczek w postaci czarnego kryształu i od tej chwili z chęcią pracuje przy wydobywaniu tych kamieni szlachetnych.

Sombra wraca do poprzedniego zajęcia, czyli ganiania za królikami. Brave z chęcią by przeżył takie coś, gdy Wise twierdzi, że go zemdliło i zaczynają szukać Królowej Chrysalis.

Discord: Muzyka Ziemi Edytuj

Kucyki nagle wpadają na Discord'a, który słucha muzyki przez słuchawki i staje na środku drogi. Discord pyta, co chłopcy tutaj robią, a Wise mówi, że szukają Królowej Chrysalis by zapytać ją jak zdobyła swoje przeznaczenie. Młode ogiery w tym momencie dowiadują się od Discord'a, że to dzięki Królowej Chrysalis zdobył swoje przeznaczenie. Wise każe Discord'owi by opowiedział jak do tego doszło.

Discord wspomina, że kiedy była małym draconequus'em był bardzo nieśmiały i miał problemy z czarami. Po niepowodzeniu w wyczarowaniu sobie skrzydeł, upada i wszyscy zaczynają się z niej śmiać. Nagle w jego obronie staje młoda Królowa Chrysalis, która potem przystępuje do wyścigu z łobuzami o własny honor i wybór. Discord trzyma flagę, gdy Królowa Chrysalis z łobuzami ruszają, draconequus spada na ziemię. Nagle wpada w gęsty krzak. Zaczyna śpiewać piosenkę "Music World", by wyrazić swój podziw dla niezwykłości lądu. Pod koniec jego pieśni, wielki wybuch (Królowej Podmieńców) płoszy zwierzęta, które chowają się gdzie popadnie. Discord, mówi im, że nie ma się czego bać. Wtedy zwierzęta dają mu gitarę i każą mu coś zaśpiewać. Mimo wielkich argumentów zwierzęta wygrały. Discord, zaczął grać i śpiewać. Po piosence, okazało się, że otrzymał czar, który pozwala na granie na 12 instrumentach naraz.

Zdenerwowany Wise zaczyna wypytywać o Chrysalis, ale Discord odpowiada ,,Nie było mnie tam już, więc nie wiem jak się skończył". Wise zdenerwowany mówi żeby jechać dalej, a wtedy Brave sugeruje, by zapytać jego siostrę jak zdobyła swój znaczek. Wise się zgadza i wszystkie postanawiają poszukać Trixie.

Trixie: Czar Edytuj

Gdy ogiery znajdują Trixie, ta robi z nich modeli do wypróbowania jej wspaniałych zaklęć. Wise jest zdruzgotany, gdyż nie usłyszy jak Królowa Chrysalis zdobyła swoje przeznaczenie. Gdy Trixie pyta, czy one ciągle myślą o tych znaczkach, jego brat odpowiada, że każdy kucyk w szkole już je ma. Trixie zaczyna opowiadać jak ona długo czekała na swój znaczek.

Miała przygotować kostiumy na szkolne przedstawienie, lecz gdy Trixie usłyszała od nauczycielki, że kostiumy są tylko złe, zaczęła szukać pomysłu jak uczynić je jeszcze bardziej antagonistyczno-obrzydliwymi. Próbowała wszystkiego, by jakaś kreacja jej się spodobała. Nagle jej róg zaczął świecić i gdzieś ją zabrał. Trixie nie wiedziała gdzie i po co. Róg doprowadził ją do skały. Jednorożec był oburzony, że jej róg ją tutaj zaciągnął. Nagle wielki wybuch (Chrysalis) spowodował, że skała przepołowiła się, a w jej środku była karta z zaklęciem na "najgorsze stroje świata" z użyciem różdżki. Postanowiła go użyć. Stroje, okazały się strzałem w dziesiątkę, nie tylko pod względem wyglądu ale także miny nauczycielki. Po występie Trixie otrzymała swój znaczek - różdżkę z fioletowym pyłem.

Wise nagle twierdzi, że od słuchania tych mdłych opowieści nie pojawiły im się znaczki. Zabiera swoją grupę i znów idą szukać Królowej Chrysalis. Napotkają oni jednak Księżycową Wiedźmę.

Księżycowa Wiedźma: Egzamin Edytuj

Wiedźma opowiada, że była świadkiem ceremonii, podczas, której Król Antagonista rozsiewa chaos. To wydarzenie wywarło na niej tak duży wpływ, że postanowiła zacząć studiować magię. Następnie rodzice zapisali ją do szkoły Utalentowanych Jednorożców Króla, ale by się do niej dostać, musiała najpierw zdać egzamin wstępny na którym miała sprawić, by gwiazda spadła z nieba. Czarownica próbowała to zrobić, ale bez skutku. Gdy miała już wszystko zepsuć, wtem nastąpił jednak wybuch, który wyzwolił w młodej adeptce magii jej ukrytą moc, powodując tym samym spadnięcie gwiazdy, ale i urośnięcie jej do niebotycznych rozmiarów oraz zamienienie rodziców Wiedźma w muchołówki. Na miejsce na szczęście przybywa Król Chaoslandu i opanowuje sytuację. Antagonista, mówi iż panna Księżycowa ma przedziwny talent, który ma wielką moc i proponuje zostanie osobistą uczennicą. Wiedźma była wręcz wniebowzięta. W taki oto sposób zdobywa swój uroczy znaczek: Księżyc na granatowym tle i błyszczące gwiazdy. Z radości zaczyna skakać.

Młode ogiery starają się roześmiać, jednak nie udaje im się to. Wise, Brave i Fumar, odeszli zostawiając Wiedźmę, która podskakiwała i powtarzała jedno po drugim tak, tak, tak, tak, tak, tak. Potem zorientowała się, że patrzą na nią inne kucyki.

Gilda: Ponury bal Edytuj

Gdy Wise, w towarzystwie Fumar'a i Brave'a znów szukają Królowej Chrysalis, jadą motorkiem Wise'a, nagle pojawia się gryfica Gilda. Mówi, że na miejscu Królowej Chryslis, siedziała by w Mrocznym Kąciku, na miejscu każdego siedziała by w Mrocznym Kąciku i pyta czy wstąpią do Mrocznego Kącika. Brave odpowiada, że szukają Królowej Chrysalis by zapytać jak zdobyła swoje przeznaczenie. GIlda krzyczy, że mogłaby opowiedzieć jak ona zdobyła swoje. Wise z naporem grupy zgadza się.

Gilda opowiada, że jako mała gryfica mieszkała z rodzicami i siostrami na farmie tęczy za miasteczkiem, na której nie wolno było się płakać i smucić się. Właśnie przygotowywali się na przetoczenie beczki z tęczą z jednego pola na drugie, kiedy nagle Gilda zauważyła wielki strumień czarno-zielonej fali na niebie. Pojawiła się nadzieja. Na jej widok mała Gilda miała ochotę by płakać i smucić się do końca życia, a jej kręcona grzywa zaczyna się prostować. Uczucie smutku tak bardzo jej się podoba, że postanawia poświęcić swoje życie na wywoływaniu smutków na twarzach innych. Kiedy zaprasza swoją wesołą i konserwatywną rodzinę, jej matka nazywa ją Gildziątko. Z początku jej krewni zaniemówili na widok czarnej, chmurnej szopy, więc mała Gilda zaczęła się martwić, że jej pierwszy ponury bal to klapa, ale po chwili wszyscy spochmurnieli i rozpłakali się. Wtedy Gilda otrzymała przeznaczenie - czar do powodowania smutku. Gilda zakończyła swoją wypowiedz słowami : "I tak rodził się Chaosland!" Znaczkowa Grupa ma co do tego wątpliwości, czy to była fałszywa historia. Gdy ogiery wchodzą do Mrocznego Kącika, zastają tam Królową Chrysalis. Wise, nie może się doczekać, aż usłyszy jej historię.

Królowa Chrysalis: Wyścig Edytuj

Królowa Chrysalis wspomina, że jako pierwsza w klasie dostała swóje przeznaczenie. Zaczyna opowiadać, że na obozie dla młodych lotników, broniła swojego honoru przy drobnej pomocy Discord'a. Wtedy chłopcy zaczynają drwić sobie z Chrysalis, dając jej przydomek "Kraksa". Królowa Chrysalis wyzywa łobuzów do wyścigu, który ma rozstrzygnąć, kto z nich jest najszybszy. Bez większego problemu udaje jej się wyprzedzić rywali, odkryć swoją pasję do wygrywania oraz wykonać trik, który nikomu przedtem się nie udał (prócz Rainbow Dash i Lightning Dust) - ponaddźwiękowe bum. Wtedy Królowa Chrysalis odkryła, że od szybkiego latania najbardziej lubi WYGRYWAĆ.

Epilog Edytuj

Gdy Królowa Chrysalis kończy historię, nagle wszyscy przypominają sobie, że przed zdobyciem znaczka zobaczyli tęczę i usłyszeli huk. Wiedźma krzyczy, że to przez Chrysalis mają znaczki, Discord mówi, że coś chciało ich połączyć, a Trixie, że są najgorszymi antagonistami i podają sobie ręce. Brave i Fumar podają sobie kopytka a Wise znowu mdli. Discord chce to uczcić piosenką, co denerwuje Wise. Pod koniec odcinka, Wiedźma pisze list do Króla Antagonisty:

Niedrogi Królu! Dzisiaj, zauważyłam, że wszyscy zawdzięczamy znaczki temu marnemu podmieńcu, który uważa się za najszybszego na świecie, Królowej Chrysalis. Okazało się, że antagonistów coś łączy od początku. Może Twój przyszły antagonista patrzy na ten sam wybuch?

Garble pyta czy to nie za dziwne, ale Wiedźma odpowiada by nie wnikał i pisał dalej.

Więcej w Fandom

Losowa wiki