Fandom

Chaos to Magia Wiki

Wigilia Chaosu

156stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Wigilia Chaosu
Tytuł oryginalny: Christmas Eve of Chaos
Wigilia Chaosu.png
Sezon: 2
Numer w sezonie: 11
Numer ogólnie: 37
Scenariusz: Harmonixia
Scenorys: Harmonixia
Zobacz także
transkrypt
błędy w animacji
Przewodnik po odcinkach
Poprzedni
Tajemnica uporu
Następny
Dzień krzyczenia na swoją rodzinę

Wigilia Chaosu (ang. Christmas Eve of Chaos) - jedenasty odcinek drugiego sezonu, oraz trzydziesty siódmy ogółem.

W nim, główni bohaterowie, wystawiają sztukę na temat założenia Chaoslandu przez trzech władców: Królową, Dowódcę i Kanclerza.

Opis Edytuj

Przyjazd do Chaoslotu Edytuj

Na początku odcinka główni bohaterowie jadą na przedstawienie do Chaoslotu i opowiadają jak się dziwią, że to właśnie ich wybrano do głównych ról. Gdy dojeżdżają do miasta opowiadają sobie co widzą. Kiedy Gilda mówi, że widzi gryfa co je domek z piernika i to ona, całe Mane6 się śmieje (rozpoczyna się czołówka).

Przygotowania do sztuki Edytuj

Zaraz po czołówce widzimy Podmieńca, który macha kopytem przez kurtyny do publiczności. Reżyser klepie go po grzbiecie, a wtedy przestaje machać. Następnie Księżycowa Wiedźma mówi, że to niezwykle dziwna decyzja Króla, iż wybrał ich do głównych ról na tak niezwykłym przedstawieniu, a Discord odpowiada:

"Ale ja się znam na muzyce, nie jakimś aktorstwie. Nie rozumiem wyboru Króla."
— Discord

Trixie tłumaczy Discordowi, że na pewno, zabrakło obsady, więc trzeba było wziąć pierwszego lepszego antagonistę. Discord zaczyna się dziwić, a potem przez Trixie, odmawia wystąpienia. Po chwili ktoś otwiera okno, a Trixie, każe je zamknąć Królowi Sombrze. Potem Król Sombra i Królowa Chrysalis, kłócą się, który z nich ma zamknąć okno. Po chwili, wchodzi Garble i mówi, że zaraz podniosą kurtynę. Wtedy wszyscy chcąc, nie chcąc przestają się kłócić.

Na scenie Edytuj

W teatrze Garble był narratorem, Trixi królową Cruel Star (przywódczynią jednorożców), Król Sombra panem kanclerzem Black Dust (rządził kucykami ziemskimi) a Discord dowódcą Wind Hissing (władcą pegazów). Każdy z przywódców miał swojego pomocnika. Wiedźma miała za pomocnika Trixie, która była jej wyrocznią, Discord miał za pomocnika Królową Chrysalis, która była jej szeregową, natomiast Król Sombra miał za swojego pomocnika Gildę, która była jego doradczynią.

Przedstawienie Edytuj

Na początku przedstawienia pokazany jest Garble w roli narratora, a za nim widać trzy kucyki (jeden z nich to draconequus, który przybrał jego kształt), które darują sobie jedzenie. Następnie wszyscy przywódcy zebrali się w jedno miejsce, żeby się pokłócić. Niestety, zamiast do kłótni doszło do dosyć wygodnego porozumienia. Następnie przywódcy wrócili do swoich domów, żeby naradzić się ze swolim plemieniem. Potem plemiona postanawiają szukać nowych ziem. W końcu docierają do miejsca, w którym osiedlają się.

Pegazy nazwały to miejsce Paradise Flying, jednorożce nazwały raj Country Corner, a kucyki ziemskie nazwały go Place Earth (choć Król Sombra wpadł na pomysł, żeby nazwać miasto po prostu Eartch). Okazało się, że kucyki znalazły się znów razem. Gdy po raz kolejny zaczęło świecić Słońce, to nikt nie miał wyboru, i musiał się pobawić, razem. Zaczęła się słoneczna pora spowodowana przez Lights Horse, a wtedy kucyki weszły do zimnej jaskini i po czasie "sekundowym" przywódczynie kazały swoim pomocnikom nie dzielić ziemii, jak to robiły. Później dochodzi do przemiłego pojednania. Z powodu ciepła ich serc i wzajemnej miłości, przywódcy i wejście do jaskini zacząło porastać roślinami. Ich pomocnicy również mogli potrastać, ale Księżycowa Wiedźma wyczarowała płomień nienawiści, co uratowało je przed tym. Kucyki zaczęły podtrzymywać płomień, aż zimno dotarło do serc ich przywódców, po czym roślinność zaczęła ustępować. Pod koniec przedstawienia kłócą się o ziemię, jednak nie mając wyboru tworzą wielką, złą krainę Chaosland. Na samym końcu śpiewają piosenkę It pays to be bad (zasuwają się kurtyny).

Koniec odcinka Edytuj

Pod koniec odcinka Wiedźma mówi, że Król Antagonista uważa ich za wzór najlepszych antagonistów. Potem otwiera się okno, a Trixie prosi Króla Sombrę, aby je zamknął. Potem wszyscy (cała główna szóstka) zaczyna prosić każdego o przysługę. Przestają gdy słyszą odgłosy, podobne do tych wydawanych przez Lights Horse, a wtedy Król Sombra mówi, że już dosyć tych "proszeń", bo to żałosne. Na końcu widzimy to serce z płomienia nienawiści, które było wcześniej w jaskini.

Więcej w Fandom

Losowa wiki