Fandom

Chaos to Magia Wiki

Stara Wiedźma

156stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij

Stara Wiedźma

Postać z Opowieści

Stara Wiedźma ID.png
Głos

Stara Wiedźma[1] (ang. The Olden Pony) - ziemski kucyk, biedaczka, mara senna. Prawdopodobnie mieszka w Lesie Everfree.

Stara Wiedźma pojawia się w odcinku Bezsenność w Ponyville, w strasznej opowieści Rainbow Dash. Następnie, można ją zobaczyć pod koniec odcinka, jako żywą, prawdziwą postać.

Życiorys Edytuj

Straszna historia Edytuj

Rainbow, na kempingu opowiada historię o Starej Wiedźmie, która poszukiwała swojej zardzewiałej podkowy. Była ona tak straszna, że Znaczkowa Liga się przestraszyła, znaczyło, to, iż musiały w niej być naprawdę straszne fragmenty. Oznaczało to, iż początkowo klacz posiadała cały komplet podków, lecz jedną zgubiła. Później, poszukiwała jej w całym Lesie Everfree, w końcu natrafiając na obóz sześciu niewinnych kucyków: Rainbow Dash, Applejack, Rarity, Scootaloo, Sweetie Belle i Apple Bloom.

Strach Scootaloo i odnalezienie zardzewiałej podkowy Edytuj

"Kto ma moją zardzewiałą podkowę? Kto ma moją zardzewiałą podkowę?"
— Wiedźma, strasząca Scootaloo.
Stara Wiedźma straszy Scootaloo.png

Stara Klacz straszy małą Scootaloo.

Scootaloo, po usłyszeniu strasznej opowieści, kładzie się spać w namiocie obok współlokatorki a zarazem idolki - Rainbow Dash. Nagle, klaczka słyszy niepokojące dźwięki i ucieka do mrocznego lasu, gdzie według opowieści poluje Bezgłowy Ogier. Próbuje się uspokoić, lecz nic nie pomaga. Przestraszona, biegnie i widzi postać Wiedźmy rysującej się w promieniach Księżyca. Po chwili, zwalnia, pewna, że zgubiła za sobą koszmar. Niestety, zauważa Wiedźmę, która pyta czy ma jej zardzewiałą podkowę.

Mała klaczka wbiega do namiotu chcąc obudzić dzielną Rainbow, lecz zamiast niej wyskakuje Czarownica krzycząca: PODKOWA!!!

Później, klaczka już pod skrzydłami Rainbow, przechodzi przez ciemny las. Nagle, wyskakuje Wiedźma, która dopytuje się o zgubę. Na szczęście, na ratunek Scootaloo, przybywa Dash, rzucając podkowę właścicielce. Staruszka dziękuje i odchodzi.

Wygląd Edytuj

Stara Wiedźma ID.png

Stara Wiedźma jest klaczą bardzo podobną do Babci Smith, przez co można przypuszczać, iż są w podobnym wieku. Klacz jest pomarszczona, ma liczne zmarszczki i wystające kolana. Kawałek jej ucha jest nadgryziony. Posiada również białe, wystające zęby. Nosi czarną pelerynę, a pod nią żółto-czerwoną, najprawdopodobniej bluzkę i wyblakłą, błękitną spódnicę. Grzywa klaczy ma jasny, biały kolor a oczy są soczyście czerwone. Sierść, ma jasnoszary kolor.

Charakterystyka Edytuj

Zardzewiała Podkowa Edytuj

Głównym elementem, który wyróżnia Starą Wiedźmę jest tajemnicza zardzewiała podkowa, której poszukiwała. Nie było w niej nic wyjątkowego, była jedynie zardzewiała i pasowała do kompletu podków, które klacz miała wcześniej na sobie. Mimo, że Wiedźma mogła kupić sobie nową, nadal poszukiwała starej, co może świadczyć, iż jest w niej coś, czego bardzo potrzebuje. Pod koniec odcinka, Rainbow Dash oddaje Wiedźmie podkowę, która grzecznie dziękuje i odchodzi.

Frekwencja Edytuj

Sezon pierwszy
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
N N N N N N N N N N N N N N N N N N N N N N N N N N
Sezon drugi
Sezon trzeci
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
N N N N N Y N N N N N N N

Wiedźma występuje jedynie w odcinku Bezsenność w Ponyville w opowieści Rainbow Dash oraz jako główna antagonistka i prześladowczyni Scootaloo, która poszukuje swojej zardzewiałej podkowy.

Ciekawostki Edytuj

  • To druga postać starszego kucyka, zaraz po Babci Smith.
  • Występuje w opowieści Rainbow Dash, snach Scootaloo i rzeczywistości.
  • Rainbow odnalazła jej zgubę - podkowę.

Cytaty Edytuj

— Bezsenność w Ponyville
"PODKOWA!"
— Bezsenność w Ponyville
"Tutaj cię mam!"
— Bezsenność w Ponyville
"Kto mi zabrał zardzewiałą podkowę?!"
— Bezsenność w Ponyville
"Miłego dnia."
— Bezsenność w Ponyville

Galeria Edytuj

Stukanie Podków.png
Aby zobaczyć całą galerię, kliknij tutaj.

Przypisy Edytuj

  1. Początkowo nazwa brzmiała Starszy Kucyk, później została ona przeterminowana na Starą Wiedźmę. W piosence My Little Villains, Stara Wiedźma została nazwana Stara Klacz.

Więcej w Fandom

Losowa wiki