Fandom

Chaos to Magia Wiki

Ponaddźwiękowy chaos

156stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Ponaddźwiękowy chaos
Tytuł oryginalny: Supersonic Chaos
Ponaddźwiękowy chaos.png
Sezon: 1
Numer w sezonie: 16
Numer ogólnie: 16
Scenariusz: Harmonixia
Scenorys: Harmonixia
Zobacz także
transkrypt
błędy w animacji
Przewodnik po odcinkach
Poprzedni
Dysharmoniczna intuicja
Następny
Król spojrzenia

Ponaddźwiękowy chaos (ang. Supersonic Chaos) - szesnasty odcinek pierwszego sezonu, oraz ogółem.

Opowiada o Lightning Dust, która ma nadzieję, że wygra wieczór ze swoimi idolami poprzez konkurs. Planuje wykonać swoją popisową sztuczkę - ponaddźwiękowy chaos, która do tej pory udała się tylko jej i Rainbow Dash.

Opis Edytuj

Trening i zwątpienia Edytuj

Lightning Dust trenuje do Mistrzostw w Lataniu. Do przygotowań wtrąca się Discord, który mówi, że jej treningi nie mają sensu. Lightning szybko przestaje go słuchać. Co gorsza, okazuje się, iż draconequus ma rację. Chociaż udaje jej się wykonać widowiskowy slalom, zakręcić chmurami, ale ostatni, najważniejszy element pokazu kończy się niepowodzeniem. Lightning Dust, próbując wykonać ponaddźwiękowy chaos - swój popisowy numer, nie daje rady przełamać bariery dźwięku i rozbija się w bibliotece, gdzie Wiedźma, z marudzeniem pozostałych antagonistów, właśnie skończyła układanie książek. Po chwili pojawił się tam Discord, cały czas marudząc. LD obarcza go winą za swoje niepowodzenie i mówi, że chciałaby, aby inni antagoniści przybyli "coś tam robić" do Chaosdale na Mistrzostwach w Lataniu. Pomysł ten nie podoba się Gildzie, która chciałaby zostać w domu na zabawie ze swoim zwierzątkiem. Wychodzi na jaw, że tylko Lightning i Rainbow potrafią ją wykonać, ale Lightning zrobiła to tylko raz i to w dzieciństwie. LD mówi też, że nagrodą w konkursie jest możliwość spędzenia dnia w towarzystwie Shadowbolts, o czym marzy. Dust odlatuje, a zaraz za nią Discord, który na odchodnym wspomina antagonistom, że ponaddźwiękowy chaos wcale nie wychodzi turkusowej pegazicy. Wiedźma chce wracać do sprzątania, ale Trixie karze jej rzucić na siebie zaklęcie, by mogła dostać się do Chaosdale, bo chce wesprzeć Lightning bo sią denerwuje . Sombra mówi, że pegazica była wyjątkowo pewna siebie, ale Trixie odpowiada, że potrafi rozpoznać tremę przed pokazem. Wiedźma twierdzi, że niczego nie znajdzie w bałaganie, ale z harcami przybywa nieoceniona Gilda, która natychmiast znajduje zaklęcie dodające skrzydeł na trzy dni. Zaklęcie jest trudne i Wiedźma nie wie, czy sobie poradzi. Na ochotniczkę jako pierwsza zgłasza się Trixie. Czar rzucony na jednorożca działa, ale Wiedźma najwyraźniej nie jest w stanie go powtórzyć.

Chaosdale Edytuj

Lightning Dust w czasie lotu do Chaosdale tłumaczy Discordowi, że powinien tak nie marudzić. Po przybyciu na miejsce, przyjaciółki są zaczepiane przez starych znajomych, którzy naśmiewają się z LD i nazywają ją Lightning-Kraksą, co ją bardzo irytuje. Mówią też, że nie wierzą w to, że turkusowa pegazica potrafi wykonać Ponaddźwiękowy chaos. W obronie przyszłej zwyciężcżyni staje Discord, który próbuje nie marudzić i "tak gadać", jednak wywołuje to śmiech jej oponentów. Dust dochodzi do wniosku, że nie wykona swojej najważniejszej sztuczki. Discord próbuje z całych sił nie marudzić, ale niechcący pogarsza sytuację. LD zaczyna panikować, myśli, że z pewnością poniesie porażkę, a nawet obawia się wygnania przez Króla Antagonistę do Equestrii. Nagle, za plecami Dust, draconequus zauważa skrzydlatą Trixie. Ten widok wprawia LD i Discorda w osłupienie. Po chwili pojawia się balon z pozostałymi antagonistami. Król Sombra nie miał skrzydeł, gdyż zaklęcie było za trudne dla Wiedźmy do powtórzenia, ale mogł chodzić po chmurach, bo czar to umożliwiający był dużo łatwiejszy i mniej wyczerpujący. Antagoniści przylecieli, by wesprze ich przyjaciółkę, którą stresuje się sytuacją.

Zwiedzanie Edytuj

Do zawodów zostało jeszcze dużo czasu, więc LD postanawia zabrać antagonistów na wycieczkę turystyczną po podniebnym mieście. Trixie jest jednak bardziej zainteresowana podziwianiem własnych skrzydeł, niż zwiedzaniem. Mieszkańcy Chaosdale również uważają skrzydła jednorożca za przepiękne, co skłania elegantkę do popisów, jednak Wiedźma ostrzega ją, że skrzydła są niezwykle delikatne. Trixie jednak puszcza te przestrogi mimo uszu. Tymczasem Sombra wpada na pomysł, aby sprawdzić jak powstaje pogoda, więc LD zaprowadza przyjaciółki do odpowiedniej fabryki. Najpierw "źli" oglądają powstawanie pięknych płatków śniegu. Są one robione kopytkowo i wymagają precyzji. Podmuch skrzydeł Trixie sprawia, że lekkie płatki zaczynają fruwać, ku przerażeniu pracowników fabryki. Następnie antagoniści idą do działu produkcji tęczy. Ciekawska Gilda postanawia skosztować świeżej tęczy, jednak jej smak jest zdecydowanie za ostry, nawet dla takiej smakoszki pikantnych specjałów jak Gilda. Po chwili przychodzą znajomi LD, którzy znowu ją wyśmiewają, podziwiając przy tym Trixie, która staje po ich stronie. Lightnig ponownie zaczyna się martwić. Discord, widząc smutek pegazicy, przejmuje obowiązki przewodnika wycieczki i prowadzi resztę do wytwórni chmur, marudząc przy tym Lightning Dust. Tam skrzydła Trixie ponownie budzą zachwyt przypadkowych pegazów. Wiedźma zwraca uwagę spragnionej komplementów koleżance, że przybyły tu oglądać porażkę Lightning Dust, a nie własne popisy. Trixie jednak ignoruje ją i wznosi się w kierunku księżyca, tak, że światło, przenikając przez jej skrzydła, wywołuje efekt trójkolorowego pasa (czarny, biały, szary). Trixie jest tym zachwycona, stan LD się pogarsza, a jeden z pegazów wpada na pomysł, aby Trixie wystąpiła w zawodach, na co ona się zgadza. Lightning dochodzi wtedy do wniosku, że właśnie straciła wszelkie szanse na zwycięstwo.

Zawody Edytuj

Nadchodzi czas zawodów. Pegazy za kulisami są bardzo stremowane, a najbardziej denerwuje się LD, natomiast Trixie przygotowuje w garderobie spektakularny makijaż. Wśród kucyków na trybunach są zarówno zdziwieni antagoniści, jak i jej złośliwi koledzy, czekający na każde jej potknięcie. Jest również wiele znakomitych osobistości: Król Antagonista postanowiła zaszczycić Chaosdale swoją obecnością, na zawodach nie mogło też zabraknąć Shadowbolts, którzy pełnią rolę sędziów. Pierwsza zawodniczka daje swój pokaz, gdy nagle Lightning Dust zauważa, że ma numerek drugi, jednak boi się wystąpić, więc podmienia swój numerek 2 na 5. Następnie powtarza tą czynność z kolejnymi numerami. Trixie ma lecieć jako czwarta, ale mówi, że potrzebuje czasu na makijaż. Kolejni zawodnicy prezentują swe popisy, a antagoniści na trybunach dzielą się swoimi spostrzeżeniami na temat występów. Król Sombra zastanawia się, dlaczego jeszcze nie wystąpiła ani Lightning, ani Trixie. W końcu w kolejce do wykonania podniebnych akrobacji czekają już tylko dwa kucyki. Jako że brakuje już czasu, muszą wystąpić razem. Trixie jest bardzo pewna siebie, zwłaszcza, że jej przygotowania nie poszły na marne - wygląda wspaniale. Dust - wprost przeciwnie, kuli się ze strachu przed występem.

Finał Edytuj

Trixie życzy Lightning Dust powodzenia i informuje ją, że podkład muzyczny pokazu został zmieniony, gdyż rock'n'roll nie pasował do jej pięknych skrzydeł. Zaczynają płynąć spokojne dźwięki baletu "Jezioro łabędzie" Piotra Czajkowskiego, przy których oba kucyki rozpoczynają popisy. Trixie radzi sobie świetnie, natomiast Lightning Dust wyraźnie nie panuje nad stresem, chociaż stara się skupić. Co gorsza, spokojna muzyka sprawia, że LD traci zaplanowany rytm swojego występu. Najpierw, w czasie slalomu, rozbija się, wzbudzając złośliwe komentarze kolegów. Potem traci kontrolę nad chmurką, która rozbija się tuż przy trybunie Króla, omal nie trafiając wielkiego władcy. Na koniec, oba kucyki szykują pointę swoich akrobacji. Lightning Dust ze strachem rozpoczyna próbę wykonania ponaddźwiękowego chaosu, a Trixie wznosi się ku słońcu, chcą olśnić Chaosdale tęczą ze swoich skrzydeł. Niestety, niczym u mitologicznego Ikara ciepło słońca niszczy jej delikatne skrzydła i jednorożec zaczyna spadać. Shadowbolts natychmiast wyruszają na ratunek, lecz Trixie w panice uderza ich kopytami, tak, że tracą przytomność i również zaczynają spadać. Widzi to Lightning Dust, która z dużej wysokości pędzi na by uratować Trixie, i zrobić lepsze wrażenie. Determinacja, adrenalina i świadomość zagrożenia życia idoli sprawiają, że LD przekracza prędkość dźwięku i łapie wszystkich spadających tuż nad ziemią, po czym wraca do Chaosdale, roztaczając za sobą tęczę, która jest efektem ponaddźwiękowego chaosu. Widzowie są tak zdumieni, że nie są w stanie wykrztusić ani słowa, jedynie Discord z całych sił krzyczy: I co powiecie o naszej znajomej Lightning?!

Ogłoszenie zwycięscy Edytuj

Na stadionie publiczność wiwatuje na cześć Dust. Trixie trafia do bezpiecznego balonu i dąsa się na wszystkie koleżanki, a zwłaszcza Lightning Dust, za jej zachowanie i za to, że wkroczyła w nieodpowiedniej chwili, a ona sama by sobie poradziła. LD przyjmuje dąsy z radością, a za chwilę podchodzi do niej [[Shadowbolts], którzy wiwatują jej za uratowanie życia. Przychodzi też Król Antagonista, który przyznaje Dust tytuł mistrza wśród latających. Król pyta też Wiedźmy, czy nauczyła się czegoś o "chaosie". Wiedźma stwierdza, że tak, ale Trixie nauczyła się jeszcze więcej. Trixie odpowiada:

"Wiem, co myślę. Trzeba było latać o wiele niżej, by się skrzydła nie spaliły. A mogłam wygrać! Miałam największe szanse ze wsżystkich!Następnym razem trżeba uważać a się wygra!"
— Trixi

Wtedy wszyscy się śmieją, a Lightning idzie ze swoimi idolami, robiąc wesołą minę przed antagonistami.

Więcej w Fandom

Losowa wiki