Fandom

Chaos to Magia Wiki

Podmieńce Królują

156stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Podmieńce Królują
Tytuł oryginalny: Changelings Dominated
Podmieńce ID.jpeg
Sezon: 01
Numer w sezonie: 09
Numer ogólnie: 09
Scenariusz: Harmonixia
Scenorys: Harmonixia
Zobacz także
transkrypt
błędy w animacji
Przewodnik po odcinkach
Poprzedni
Jeden dzień z antagonistą
Następny
Tajemnica Alchemii

Podmieńce Królują (ang. Changelings Dominated) - dziewiąty odcinek pierwszego sezonu oraz ogółem.

W tym odcinku Królowa Chrysalis organizuje zawody, które mają pokazać, który gatunek wśród antagonistów jest najlepszy.

OpisEdytuj

Leniuchowanie w parkuEdytuj

Czarownica wraz z Trixie, Discordem, Królową Chrysalis, Królem Sombrą i Gildą, siedzą w parku i leniuchują. Wiedźma siedzi jak zwykle z nosem w książkach, czytając tym jednak razem Panoramę Chaosville, Trixie przegląda się w lusterku i chwali swoją nową fryzurę, Discord odbija piłeczkę palantową o drzewo, Król Sombra rzuca dyskiem do Gildy, a ta za każdym razem "aportuje" posłusznie Sombrze. Królowa Chrysalis nudzi się i rozmyśla o przyszłych mistrzostwach w lataniu, organizowanych w Canterlocie, podczas obecności samego Króla. Nagle zamyślony podmieniec słyszy trzask. Trzaskiem okazała się Gilda, która biegając za dyskiem wpadła na drzewo. Niesodziewanie, antagoniści słyszą grzmot. Po chwili, zaczyna padać czekoladowy deszcz. Czarownica niezadowolona tym faktem wyrzuca mokrą gazetę do kosza. Trixie szybko biegnie do domu, bojąc się o zamoczenie nowej fryzury. Discord wspina się na drzewo, by obejrzeć chaosową burzę, a Sombra idzie do domu by przypomnieć Babce Fog, że nie należy stawać za skałą podczas burzy. Ostatecznie na ławce zostaje jedynie Gilda, której znudziło się "aportowanie" i rozmyślona Chrysalis. Sekundę potem, następuje grzmot i błysk, a przestrszona Gilda biegnie do domu krzycząc: Wielki błysk mnie goni! Chrysalis ponownie rozmyśla się, i nagle wpada jej do głowy pomysł, by zorganizować zawody na najlepszy gatunek. Chwilę potem, idzie do domu by zapisać swoje myśli.

Przedstawienie pomysłu Edytuj

Królowa, zadowolona z siebie, wraca do domu. Chwilę potem, widzimy zbliżenie na jej okno, gdzie zafascynowana antagonistka zapisuje gorliwie cały notes, niczym Księżycowa Czarownica.

Później, zostaje nam przedstawiona scena, gdzie Chrysalis omawia swój pomysł z resztą paczki antagonistów. Jest kilka głosów na tak a kilka na nie, jednak ostatecznie wyzwanie zostaje przyjęte. Królowa, przypomina uzgodnione zasady i dyscypliny. Zasady przedstawiają się tak:

  • Każdy czas dyscypliny trwa piętnaście minut.
  • Nie można kopać, gryźć i wymuszać poddanie się, poza tym wszystko jest dozwolone.
  • Gatunki bez skrzydeł lub rogów nie będą brały udziału w dyscyplinach związanych z lataniem i czarowaniem, lecz będą mieli odjęte po pięć punktów za nie uczestniczenie w konkurencji.
  • Punktacja przedstawia się następująco:
    • Pierwsze Miejsce - Pięć punktów,
    • Drugie Miejsce - Trzy punkty,
    • Trzecie Miejsce - Jeden punkt,
    • Poniżej trzeciego miejsca - Brak punktów.

Zostają też wybrane dyscypliny:

  • Bieg zwykły,
  • Bieg przez przeszkody,
  • Tor przeszkód,
  • Wyścig w lataniu,
  • Wyścig z przeszkodami w lataniu,
  • Używanie podstawowej magii,
  • Najlepsze zaklęcie,
  • Konkurs piękności,
  • Siłowanie się na kopyta.

Wszyscy przytakują i podpisują się pod kartką. Królowa, wyznacza termin zawodów na jutro, a sama bierze się za ich przygotowanie.

PrzygotowaniaEdytuj

Chrysalis, leci do domu, by przynieść przeszkody do biegu przez przeszkody i toru przeszkód. Po chwili, przylatuje i stawia na ziemi piętnaście przeszkód do biegu: beczeki, przeszkody, prze które trzeba skakać i bele siana. Zadowolona patrzy na siebie i mruczy pod nosem coś niezrozumiałego. Chwilę potem przylatuje z burzowymi chmurami, które są obwiązane liną. Chmury ustawia kolejno, i nagle się chowa. Nadchodzi tornado, które stworzyła na początku Chaosville. Chrysalis, opanowuje tornado i za pomocą zaklęcia "chowa je" w szkatułce. Przynosi również lustra do konkursu piękności oraz mały stolik do siłowania się na kopyta. Zadowolony podmieniec uśmiecha się i nakłada na pole magiczną kopułę a następnie idzie do domu.

KonkursEdytuj

Wstaje nowy dzień, a Królowa Chrysalis budzi się. Po chwili, zagląda na zegarek i zdaje sobie sprawę, że zaraz się spóźni. Szybko biegnie na pole, gdzie czekają na nią inni zawodnicy, Chrysalis mruczy coś w rodzaju "Po prostu zaspałam" i szykuje się do biegu. Na zawody przybyło sporo zawodników: Garble, Silver Spoon, Discord, Lightning Dust, Spot, Księżycowa Czarownica, Gilda, Iron Will i Król Sombra. Oczywiście, Królowa Chrysalis ustawia się pierwsza. Trixie, ma być sędzią. Kiedy jednorożec gwizda, wszyscy startują. Emocje sięgają zenitu, kiedy nagle Lightning Dust, Czarownica, Gilda i Chrysalis we czwórkę wpadają na pomysł, by polecieć. Silver Spoon razem ze Spotem rezygnują, a reszta dobiega do mety. Pierwsze miejsce zajęły razem Wiedźma z Chrysalis, druga była Lightning a trzecia Gilda. Wszyscy gratulują zwycięzcom. Pora na następną konkurencję. Chwilę potem widzimy, jak rozpoczyna się bieg przez przeszkody. Zwycięzcą jest znowu Czarownica i Królowa. To samo dzieje się podczas reszty konkurencji, oprócz najlepszego zaklęcia i konkursu piękności. Podczas Najlepszego Zaklęcia wygrywa Czarownica, ale za to Królowa rewanżuje się Konkursem Piękności. Po konkursie, Trixie ogłasza wyniki, a wszystkich ogarnia napięcie. Okazuje się, że puchar otrzymuje... Czarownica i Królowa Chrysalis! Chrysalis jest zawiedziona remisem, ale Wiedźma nie narzeka. Zwycięzcy mogą wziąć sobie jakąkolwek nagrodę z podanych. Wiedźma wzięła puchar, a Królowej została rozeta, medal i wyróżnienie. 

EpilogEdytuj

Czarownica siedzi na ławce razem z resztą antgonistów. Jest jeden dzień po konkursie. Wiedźma chwali się remisem, ale Królowa najwyraźniej nie jest zadowolona. Czarownica stwierdza, że mogłaby chociaż trochę się pochwalić, jest w końcu antagonistką. Chrysalis kiwa głową na "wiem, wiem". Wiedźma proponuje, by w tym tygodniu to ona napisała list do Króla Antagonisty. Królowa się zgadza i dyktuje Garble'owi:

Najgorszy Królu Antagonisto!

Nauczyłam się, że od czasu do czasu trzeba ze sobą pokonkurować (wiem to z własnego doświadczenia), lecz trzeba się liczyć z przegraną, a konkretniej jej skutkami. Na szczęście to ja wygrałam (i Czarownica, ale to nieważne) i zrozumiałam, że jestem antagonistką, a to jest w końcu powód do chwalenia się!

Twoja podmienista poddana,

Królowa Chrysalis

Garble wysyła list. Czarownica stwierdza, że nie powinna jej uwzględniać tylko w nawiasie, a wszyscy zaczynają się szturachać, aż Wiedźma razem z Chrysalis zleciały z ławki na trawę.

Więcej w Fandom

Losowa wiki