Fandom

Chaos to Magia Wiki

Motyle

156stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Motyle!
Tytuł oryginalny: Butterflies!
137px-King Sombra.png
Sezon: 4
Numer w sezonie: 07
Numer ogólnie: 71
Scenariusz: anonim
Scenorys: anonim
Zobacz także
transkrypt
błędy w animacji
Przewodnik po odcinkach
Poprzedni
Power Antagonist
Następny
Trixie Takes Manehattan

W tym odcinku na sad Sombry napadają kryształowe Motyle, a w nocy Discord nagle nabiera ochoty na kryształy

FabułaEdytuj

Odcinek rozpoczyna się deszczem oraz zadowolonym Sombrą, który ogłasza początek nowego sezonu zbiorów. Z podłym uśmiechem na ustach kopie w jedno drzewo, ale kiedy kryształy spadają, okazuje się że nie są zdrowe i twarde, a zgniłe i kruche i nie nadają się do spożycia. Zdziwiony zerka w górę, by z przerażeniem w oczach zauważyć latające motyle

"Powróciły!"
— Sombra

Sombra wzywa na farmę kolegów i koleżanki oznajmiając im, że farmę nawiedziła plaga kryształowych motyli radości. Jest zdeterminowany by jak najszybciej pozbyć się tych wysysających z kryształów soki kreatur, głównie by uchronić swój medalowy kryształ znacznie większy niż pozostałe, który planuje wystawić do konkursu na targach w Chaoslocie. Wtedy Trixie proponuje by grzecznie poprosić zwierzęta o opuszczenie farmy, król jest jednak sceptycznie nastawiony do tego pomysłu.

Kiedy klacz próbuje z nimi porozmawiać, (za pomocą magii) one niewzruszone jej słowami, plują w nią resztkami. Trixie mówi, że nie jest pewna co ta odpowiedź znaczyła, gdyż nigdy wcześniej styczności z motylami kryształów nie miała. Sambera nie chce dopuścić do tego, by jeszcze jakieś jej jabłko ucierpiało, i żąda by te "potwory" jak najszybciej opuściły jej farmę.

"Przekroczyły granicę, pora na nasz atak!"
— Sombra

Pozbyć się szkodników!Edytuj

Wszyscy koledzy króla , z wyjątkiem Trixi, zgadzają się że motyle  muszą zostać wyłapane. Kiedy klacz jednorożca sugeruje by wyznaczyć zwierzętom część sadu i utworzyć dla nich rezerwat(i zarobić więcej kasy), Król od razu protestuje.Trixi przekonuje, że gdy dostaną własne kryształy, nie będą niszczyć plonów z sadu, a dodatkowo przyczynią się do wzrostu nowych, silnych i zdrowych drzew poprzez wypluwane nasiona. Król jednak wciąż jest sceptycznie nastawiona do tego pomysłu i przywołuje wspomnienie babci z czasów ostatniego oblężenia Akrów przez motyle. W końcu Królowa Czarownica wpada na pomysł, by zostawić nietoperze tam gdzie są, ale magią zmusić je do zrezygnowania z jabłek.

Kucyki przenoszą się do biblioteki, gdzie Królowa odnajduje odpowiednie zaklęcie, które zatrzyma motyle od jedzenia kryształów. Wspomina jednak, że do jego wykonania potrzebne jest pełne skupienie podmiotów, na które czar ma działać, z tego powodu prosi Trixi o użycie na motylach chipnozy. Z początku klacz odmawia, zostaje jednak w końcu przekonana.

Z powrotem na farmie, antegoiści zbierają wszystkie motyle na jedną kryształonkę, a Trixi stosuje na nich Chipnoze, jednocześnie Królowa Wiedżma wykonuje znalezione wcześniej zaklęcie. Po całym zajściu, zwierzęta odmawiają wysysania soku z kryształów. Wdzięczny Sambera dziękuje kolegą za pomoc. Wszyscy rozchodzą się w swoje strony, a Trixi przez ramię zerka na kryształ

.

Zasadzka w sadzie[1]Edytuj

Następnego ranka, zadowolona z pozbycia się problemu Król  znów podchodzi do drzewa, by strącić z niego kryształy. Jednak okazuje się, że kryształy wciąż są zgniłe.

Sambera zwołuje na farmę antegoistów, wraz z Królową Wiedżmą, zaskoczoną z niepowodzenia jej zaklęcia. Antegoiści odkrywają, że motyle wciąż czują wstręt do kryształów i że zaklęcie jednak nie zawiodło. Królowa pyta Trixi czy zna jakieś inne stworzenia w ten sposób żywiące się jabłkami, jednak czarodziejka nie miała odpowiedzi na to pytanie. Królowa sugeruje więc, by grupa poczekała  wróciła do sadu o zmroku i przyłapały winnego na gorącym uczynku.

Wieczorem, siedem przyjaciół przechadza się po sadzie, w celu poszukiwania wskazówek, wraz z Trixi z pożądaniem zerkającą na  błyszczące czarne kryształy. Gdy kucyki postanawiają się rozdzielić, zauważają cień niezidentyfikowanej postaci przemykający się po ogrodzie. Wkrótce przyjaciółki z szokiem odkrywają, kto odpowiedzialny był za zniszczenia w sadzie Sambera. Była to  Trixi, która przemieniła się w kucyko-motyla-radości.

TrixiflysEdytuj

Antegoiści próbują porozmawiać z jednorożcem, jednak ona w odpowiedzi tylko na nich syczy i prycha. Na pytanie jak doszło do przemiany ich przyjaciółki, Królowa Księżycoa Czarownica wysnuwa teorię że w czasie rzucania zaklęcia na motyle, ich przeznaczenie i pragnienie do jedzenia kryształów przeniosło się na Trixi, połączoną ze zwierzakami swoją chipnozą. Kiedy Trixifly - jak nazwała ją Lajtnig Dus - ucieka, kucyki próbują ją gonić, jednak bezskutecznie gdyż  motyle  zmysły jednorożca ułatwiają mu ucieczkę. Po komentarzu Gildy(Flyn) na temat Chipnozy Trixifly, Królowa wpada na pewien pomysł jak przywrócić ich przyjaciółkę do normalności.

Sambera poświęca swoje wielkie, przeznaczone na konkurs kryształy, by zwabić Trixifly w pułapkę. Kiedy klacz podlatuje by je zjeść, kucyki otaczają ją lustrami, aby ta zahipnotyzowała się własną chipnoą . Gdy była już w transie, Królowa rzuca na nią zaklęcie przywracające ją do normy.

EpilogEdytuj

Na koniec odcinka,Król  w końcu ustępuje i zgadza się na pomysł Trixi by wyznaczyć dla motyli-krystałowych kawałek sadu, gdzie mogłyby mieć swój rezerwat. Przeprasza również za swoją upartość, a LD wyraża swoje podekscytowanie zbliżającym się sezonem soku.

Później, w butiku Trixi, ona i król przy drobnej pomocy asystenta kończą swój wpis do dziennika. Sambero podaje  Trixi  kryształ na znak zgody, jednak wtedy  Gilda rzuca się na nie udając że jest Gryfo-motylem. Przyjaciele wspólnie śmieją się z sytuacji, a kamera robi zbliżenie na pyszczek Trixi, gdzie dostrzec możemy zobacyć diwny motyli ząb.

Więcej w Fandom

Losowa wiki