Wikia

Chaos to Magia Wiki

Król Sombra

Komentarze8
150stron na
tej wiki
Trixie CM.png
Ten artykuł edytuje administrator!

Ten artykuł edytuje jeden z administratorów. Prosi, więc, by nie wprowadzać w nim zmian (nie licząc interpunkcji i ortografii).

Król Sombra

Władca Kryształowego Królestwa

Galeria postaci
Głos

Król Sombra (ang. King Sombra, z hiszp. sombra - cień) — jednorożec, były władca Kryształowego Królestwa. Mieszkał w Kryształowym Królestwie, w samym sercu, gdzie mieściło się Kryształowe Serce.

Król Sombra władał mocą magicznego artefaktu, Kryształowego Serca i przejął władzę nad Kryształowym Królestwem. Został obalony przez Celestię i Lunę. Powrócił w pierwszych odcinkach sezonu trzeciego: Kryształowe Królestwo.

Powstawanie, koncepcja i inspiracje postaci Edytuj

W lipcu 2012, scenarzysta M.A. Larson napisał na swoim Twitterze, odnośnie do zdjęcia Króla Sombry z quizu: "Ciekawe. Czytałem o nim w scenariuszu, ale nigdy go nie widziałem[1]".

Życiorys Edytuj

Władza i obalenie Edytuj

Księżniczki obalają złego Króla Sombrę.png

Scena obalenia straszliwego władcy.

Król Sombra władał Kryształowym Królestwem budując swoje rządy na tyranii i cierpieniu, przez co został nazwany jednorożcem, którego serce było czarne jak noc. Królestwo miało ogromną moc, lecz po przejęciu przez Króla więcej niż tysiąc lat temu magia osłabła, a kryształowe kucyki dostały nową rolę niewolników Sombry. Księżniczki Equestrii: Celestia i Luna widząc nędzę i niedolę kucyków, które zakute w łańcuchy służyły od rana do nocy swojemu władcy, postanowiły zrzucić Króla Sombrę z tronu, by w końcu kryształowe kucyki poczuły się bezpiecznie. Jedną z przyczyn z interwencji księżniczek mógł być również fakt, że to co dzieje się w Królestwie odbija się na reszcie kucykowego świata w tym zapewne Equestrii. Nieustraszone władczynie korzystając z magii Klejnotów Harmonii zesłały Sombrę na mroźną północ. Niestety Król zdążył zesłać klątwę na Królestwo, które tajemniczo zniknęło, lecz nie na zawsze.

Pierwsze oznaki powrotu Edytuj

188px-King Sombra27s eyes at the top of the shadow S3E1-1-.png

Król Sombra w postaci cienia atakuje Shining Armora, Twilight Sparkle oraz jej przyjaciółki.

Kiedy przyjaciółki docierają do Kryształowego Królestwa, na przystanku czeka na nich Shining Armor. Okazuje się, że w Królestwie panuje wielka śnieżyca, dlatego warto szybko dotrzeć do zamku. Shining informuje przyjaciółki, iż nie tylko Kryształowe Królestwo powróciło. Nagle pojawia się czarna mgła z której wyłaniają się zielono-czerwone otoczone fioletowym dymkiem oraz wynurza się sylwetka, która zaczyna gonić kucyki. Gdy wszyscy dobiegają do bram Kryształowego Królestwa Shining zatrzymuje się mając zamiar zaatakować Króla. Niestety Sombra robi unik. Po chwili używa czarnej magii, która pochłania ogiera. Kucyki stają się bezpieczne a Armor wraca do przyjaciółek, przekraczając barierę magiczną. Sombra zdążył zaczarować róg brata Twilight, tak by ten nie mógł używać zaklęć. Później kucyki spotykają Księżniczkę Cadance, która przez cały czas utrzymuje barierę nad Kryształowym Królestwem. Brat Twilight tłumaczy, iż jego żona używa magii by szerzyć miłość i światło, ponieważ tylko to może powstrzymać Króla Sombrę przed wtargnięciem. Mimo wszystko, współwładczyni jest coraz słabsza. Chociaż Shining Armor próbuje pomóc alikornowi, nie udaje mu się to ze względu na klątwę Sombry.

Wzbudzanie strachuEdytuj

Beznazwy.png

Oto dowód, że Król Sombra powrócił.

Później Twilight razem z przyjaciółkami planuje przesłuchać kryształowe kucyki w celu odnalezienia cennych informacji. Kiedy jednorożec pyta jednego z takich kucyków, ten próbuje sobie przypomnieć cokolwiek.

Niestety wszystko idzie na marne, ponieważ w trakcie przypominania pojawiają się złe oczy Króla Sombry. Klacz stwierdza, że nie chce sobie nic przypominać, zwłaszcza co było za jego panowania. Sparkle odchodzi niezadowolona bez informacji, które tak bardzo pragnęła zdobyć.

Ataki na Kryształowe KrólestwoEdytuj

Beznazwy Crsyat.png

Późniejsza wizja Twilight - przegrana walka z potężnym jednorożcem cienia.

Twilight po poszukiwaniach w końcu odnajduje salę tronową. Oglądając wszystko po kolei, zauważa, że pewien kryształ ma podobny kształt do kamienia pokazywanego jej przez Księżniczkę Celestię. Kiedy decyduje się na użycie czarnej magii Sombry, kryształ zmienił kolor. Używa tej samej magii, by dowiedzieć się jak wyglądało Królestwo za jego panowania. Magia trafia w kryształ, co skutkuje otwarciem przejścia, które prowadzi daleko w dół. Twilight nazywa wszystko "małą sztuczką autorstwa Celestii" i schodzi po schodach, by sprawdzić jak jest głęboko. Po chwili zrzuca kryształ, który spada na dno dopiero po kilku sekundach. Chwilę po wyrzuceniu kryształu woła swojego smoka by sprawdził jak sytuacja wygląda na dworze. Tymczasem Król Sombra rozpoczyna ataki na Kryształowe Królestwo, zamieniając wejście. 

Ha, ha... Kryształowe Serce...

Jednorożec znajduje na samym dole drzwi, prowadzących do najgorszych koszmarów danego kucyka utworzonych przed byłego władcę. Twilight w swoim najstraszniejszym koszmarze widzi siebie i Celestię, która oświadcza, iż oblała jej test oraz przegraną walkę z jednorożcem cienia. Potem wchodzi Spike, który widzi jak Twilight Sparkle go odsyła. Obydwoje pod wpływem silnych odczuć i klątwy Króla mają przez chwilę zielone oczy tak jak ich wróg.

Ostatecznie jednak Twilight razem ze Spike'm odnajduje magiczny artefakt Kryształowego Serca w najwyższej partii pałacu. Gdy klacz staje na zaczarowanej podłodze aktywuje specjalny, założony przez Króla Sombrę dla bezpieczeństwa "alarm". Ściany zaczynają opadać, a więc Twilight została w pułapce. Jednorożec, za pomocą magii próbuje się wydostać lecz żadne zaklęcie nie skutkuje. Kiedy Twilight znajduje się po drugiej stronie magia "przyciąga" ją z powrotem. Nie mając żadnego wyjścia, Twilight przekazuje asystentowi Kryształowe Serce i nakazując by smok zaniósł je Księżniczce Mi Amore Cadenzie.

Wtargnięcie do KrólestwaEdytuj

C.png

Spotkanie Króla i poddanych po tysiącu latach - po minach widać, że nie było sympatycznie.

Księżniczka Cadance opada całkowicie z sił a magiczna bariera - jedyna nadzieja kryształowych kucyków przed atakiem złego władcy znika. Jeden z kryształowych kucyków krzyczy, że już nie wytrzyma, a obok niego pojawia się w postaci cienia Król Sombra. 

Spike tymczasem niosąc Kryształowe Serce krzyczy do Księżniczki Cadance iż ma przy sobie magiczny artefakt. Król Sombra słysząc słowa Spike'a od razu rusza taranując sobie drogę.

Ono jest moje!

Całkowita zagłada Edytuj

Sombra King.png

Pokonanie Króla Sombry.

W końcu Król, kiedy jest blisko celu, który Spike upuścił zamienia swoją postać mrocznego cienia na postać zwyczajnego jednorożca, tyle, że z zakrzywionym, czerwonym rogiem. Shining Armor widząc rychłe zwycięstwo Sombry, wyrzuca swoją żonę Cadance, by ta złapała Kryształowe Serce. Żona Armor'a wykonuje polecenie i ląduje z Sercem na ziemi. Po chwili wygłasza krótkie przemówienie razem z kryształowymi kucykami. Kucyki aktywują Kryształowe Serce, które niszczy Sombrę. Król pod wpływem światła i miłości rozpada się na kawałki, lecz było widać, że jego róg został.

Igrzyska Edytuj

Król zostaje krótko wspomniany przez Rainbow Dash w odcinku Kucykowe Dyscypliny, kiedy to klacz dowiaduje się o przyjeździe Inspektora, który ma wyznaczyć miejsce, gdzie odbędą się Igrzyska.

Kryształowe kucyki przeżyły tysiąc lat klątwy złego króla, dość już zaznały przykrości. To byłoby straszne gdyby nie zostały wybrane na organizatora igrzysk.

Przypisy Edytuj

  1. Wpis scenarzysty M.A. Larsona na Twitterze.

Więcej od Wikii

Losowa wiki